Kérem várjon, amíg JT Bemutató betöltődik képek ...
kínai medicinakínai orvosláskínai gyógyászatgyógynövények

Keresés

Add a Startlaphoz

Hírdetések

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Homlokcsakra

homlokcsakraA homlokcsakra (harmadik szem) rövid áttekintése

  • Elnevezései: homlokcsakra, harmadik szem, egy szem, ajna csakra (ejtsd: ádzsná)
  • Elhelyezkedése: a szemöldökök között
  • Eleme: nem tartozik hozzá elem, mivel az anyagi síkon túl van már
  • Endokrin mirigye: agyalapi mirigy
  • Hormonjai: az agyalapi mirigy serkentő és kormányzó hormonjai
  • Érzékelése: a „hatodik érzék"
  • A hozzátartozó testrészek: agy, arc, orr
  • Színe: ibolya, de a bíbor és az indigókék is
  • Polaritása: női
  • Temperamentuma: felszabadult
  • Mantrája: om, vagy ksham (ejtsd: ksem)
  • Megerősítései: Én vagyok. Felelős vagyok az életemért.
  • Tanulási feladata: vállalni a felelősséget saját magunkért
  • Szimbolikája: az ibolyakék piramis
  • Archetipikus képe: a bölcs öreg (nő és férfi egyaránt), amilyen például Merlin a kelta mitológiában
  • Istene/istennője: Param-Asiva és Hakini, valamint a félig nő, félig férfi, aki kifejezi az alapvető polaritást
  • Tarot megfelelői: a Torony, a Hold, a Csillag
  • Kövei: ametiszt, lapislazuli, zafír, szodalit, és minden ibolyakék kő
  • Illóolajai: jázmin, muskotályzsálya, pacsuli
  • Asztrológiai megfelelője: a Szűz-Halak tengely

 

Általános jellemzése

 

Néhány szerző megkülönbözteti a homlokcsakrát a harmadik szemtől. Szerintük a harmadik szem egy külön központ a fej belsejében, a homlokcsakra viszont a fejen kívül van.

Címszavai:

  • a lélek székhelye,
  • az intuíció,
  • a felelősség önmagunkért,
  • a tiszta érzékelés,
  • a felismerés,
  • a bizalom.

A harmadik szem fő témája: Mi az életfeladatom?

A klasszikus hindu felfogás szerint a homlokcsakra a lélek székhelye, ez vezérli a koncentrációt, az intuíciót és meditatív képességeinket.

A harmadik szem az intuíció és a hatodik érzék szerve, amivel olyan dolgokat érzünk meg, amit általában nem szoktunk. A harmadik szemünket érezzük, amikor hirtelen nagyszerű ötletünk támad, és amikor (jogosan) védve érezzük magunkat. Ilyenkor a belső látásunk és érzékelésünk működik, amely itt indul be, és a koronacsakrában teljesedik ki.

A teozófia a hinduizmusra támaszkodva a harmadik szemet (és a koronacsakrát) a fénnyel köti össze. A legfejlettebb fizika és biofizika abból indul ki, hogy a fény az alapja minden kommunikációnak. A reneszánszig a fény fogalma egyaránt jelentette a külső és a belső fényt is, vagyis a képzelőerőt és a tudatot. Eddig a korig a látást szellemi-lelki folyamatnak tekintették, fizikai oldalát, pedig nem tartották különösebben fontosnak.

Ha tehát a harmadik szem a fénnyel függ össze, akkor ez az emelkedettebb világokkal való kommunikációt, és ennek tudati aspektusát hangsúlyozza ki. A harmadik szem a legfinomabb kommunikációs impulzusokat is érzékeli. Érzékelése tudatosságot hoz létre, ami minden spirituális felfogás szerint a belső fény érzékelésétől függ. Ez a belső fénylátó képességgel jár.

A torokcsakra síkján megtanultunk, hallgatni a belső hangunkra. A homlokcsakránál észre kell vennünk felsőbb énünk irányítását, amely az önmagunkért való felelősségre emlékeztet. „Kövesd az intuíciódat, az megmutatja, mit kell tenned!" Általában túl gyors tempóban élünk ahhoz, hogy érzékeljük intuíciónk üzeneteit. Ezért előbb le kell lassulnunk, vagy legalábbis szüneteket kell beiktatnunk, hogy kapcsolatba kerülhessünk intuíciónkkal. Ha fokozatosan egyre jobban tud intuíciójára hagyatkozni, akkor a következőt tartsa szem előtt: Ha kétszer kapja ugyanazt az üzenetet (akár álomban is), akkor cselekedjen ennek megfelelően, ha ez kivitelezhető.

 

A harmadik szem és a hipofízis is magasabb síkon működik, amelyek megértése a homlokcsakra tanulásai feladatai, közé tartozik.

A homlokcsakra legfontosabb feladata mégis az, hogy ne azonosítsuk magunkat az intuíciónkkal. Az ázsiai szerzetesek, akik egész életükben a csakrákkal foglalkoznak, ezen a síkon különleges érzékelésre tesznek szert, amely azt mutatja, hogy a tanítvány elérte a fejlődésnek ezt a szintjét.

 

A homlokcsakra legnagyobb kísértése az, hogy ha azonosítani akarjuk magunkat ezekkel a különleges képességekkel. Ha így teszünk, akkor a homlokcsakra azonnal bezáródik, s elveszítjük közvetlen kapcsolatunkat intuíciónkkal és rendkívüli érzékelésünkkel.

A nyugati ember a homlokcsakra gyakorlataival erősíti intuícióját és gondolati-érzelmi tisztaságát, ami egyébként ezen a síkon már nem megkülönböztethető. Objektivitásra törekszünk, amihez előbb fel kell oldanunk a külvilágra kivetített gondolatainkat, érzéseinket. Különben csak saját magunkat szemléljük mindenben, s ennek nem is vagyunk tudatában.

Ha nyitva van a harmadik szemünk, akkor tovább látunk saját magunknál. Ez előkészíti a koronacsakrához vezető utolsó lépést, ahol már nem azonosítjuk magunkat énünkkel. Ez konkrétan azt jelenti, hogy nem azonosítjuk magunkat a képességeinkkel, a gyengeségeinket, pedig nem vesszük túl komolyan.

 

A szufizmusban és a Gurgyejev-féle csoportokban mindig azt a tanácsot adják a keresőnek: „Halj meg, mielőtt meghalnál!" Ezek a szavak a felső két csakrára vonatkoznak, és arra, hogy már ebben az életben el kell érnünk, hogy ne azonosítsuk magunkat énünkkel. A „Halj meg, mielőtt meghalnál!" azt jelenti, hogy az ént, a karaktert – amelyet Wilhelm Reich páncélnak nevezve leplezett le – és az individualitást is fel kell adni ahhoz, hogy felszabaduljunk.

A harmadik szem irányítja a nevetést is, ezért a homlokcsakra egyik legnagyobb feladata, hogy tudjunk nevetni magunkon. Szerintem a hatodik csakra tökéletes képviselői azok a kihalófélben lévő „bolondok", akik bölcsek és sármosak, akik követik intuíciójukat, és magabiztosan, nevetve járnak útjukon. Páncél keletkezik a homlokunkon és az arcunkon akkor is, ha nem tudunk sírni. A szent bolondok nevetni is, sírni is tudnak.



Hirdetés
A honlapon található információk leírások csupán tájékoztató jellegűek, felhasználás, alkalmazás csak saját felelősségre!