Kérem várjon, amíg JT Bemutató betöltődik képek ...
kínai jogajógajóga kínai medicinajóga kínai orvosláskeleti jógatradicionális jóga

Keresés

Hírdetések

Hirdetés

Koronacsakra és homlokcsakra jógagyakorlat

koronacsakra jóga gyakorlatAz alábbi panaszok esetén nem javasolt a jóga gyakorlat végzése: szívpanaszok, magas vérnyomás, vagy szembetegség. Ha ezek, nincsenek akkor kis türelemmel, és gyakorlással megtanulhatunk fejen állni. A testhelyzet megfordítása ugyanis ellensúlyozza a gravitáció káros hatásait. Erősíti a keringést, csökkenti, illetve megelőzi a hátfájásokat, javítja az emlékezetet és az összpontosítás képességét, ezen felül, pedig a tér és idő újféle megtapasztalását kínálja. Győződjünk meg róla alaposan, hogy két kezünk és könyökünk megfelelő helyzetben van, mielőtt a lábunkat föllendítenénk. A légzéssel kezdetben lehetnek kisebb nehézségeink, de a fejenállás mélyíti a belégzést.

 

 

homlokcsakra erősítése

1. Térdeljünk egy puha matracra, jobb kezünket helyezzük a bal homlokcsakra gyakorlatkönyökünkre, a balt, pedig a jobb könyökünkre. Könyökünket ebben a helyzetben tartva tegyük magunk elé a földre, az alkarunkat viszont fordítsuk előre, és ujjainkat fonjuk össze. Homlokunkat fektessük két tenyerünkbe. Könyökünk közben ne mozduljon el az iménti helyzetből. Egyenesítsük ki a lábunkat, eközben a medencénk megemelkedik, így testünk háromszöget zár be a padlóval.

 

2. Térdünket és nyakunkat mindvégig egyenesen tartva lábunkkal lépdeljünk szép lassan a fejünk felé, amennyire csak tudunk.

 

3. Hajlítsuk be a térdünket, és húzzuk föl a mellkasunk felé, közben a csípőnket hajtsuk enyhén hátra.

 

koronacsakra gyakorlat4. Még mindig behajtott térddel emeljük föl lábunkat a hasizmunk segítségével.

 

5. Ha biztonságosan tudjuk tartani ezt a testhelyzetet, lassan nyújtsuk ki lábunkat a mennyezet felé, s egész testsúlyunkat tartsuk a két könyökünkkel és a fejünkkel. A fejenállásban töltött időt csak lassan, fokozatosan növeljük, különösen, ha még nem szoktunk hozzá. Ha megelégeltük, a mozdulatsort megfordítva lassan térjünk vissza a földre.

koronacsakra jóga légzés

6. Adjunk időt a testünknek, hogy visszaállhasson megszokott állapotába a fejenállás után: térdeljünk le, üljünk kifelé fordított sarkunkra, fejünket pihentessük a földön, karjainkat helyezzük kinyújtva, tenyérrel fölfelé magunk mellé. Maradjunk ebben a helyzetben legalább hat mély, orron át történő belégzés idejére.



Hirdetés
A honlapon található információk leírások csupán tájékoztató jellegűek, felhasználás, alkalmazás csak saját felelősségre!