Kérem várjon, amíg JT Bemutató betöltődik képek ...
kínai jogajógajóga kínai medicinajóga kínai orvosláskeleti jógatradicionális jóga

Keresés

Add a Startlaphoz

Hírdetések

Hirdetés
Hirdetés

Tai Chi

Kína évezredes történelme háborúkkal, inváziókkal van tele. Az idők során a különböző

Megszálló, erők gyakran betiltották a helyi, kínai katonák foglalkoztatását, edzését, kiképzését. Ezeknek a tiltásoknak a kikerülésére sok-sok módszert találtak ki az idők során a leleményes kínaiak. Egyik ilyen ötlet, pl. hogy a harcművészetek mozgásformáit végtelenül lelassították, amiből az ellenséges vezetés nem jöhetett rá arra, hogy tulajdonképpen rejtett harcművészeti edzés folyik (így alakult, ki pl. a Tai Chi). Sok fegyver is ennek köszönheti bekerülését a harcművészeti arzenálba.

Gyakorlatok:

Az ún. „belső" gyakorlatok célja, szerepe a Chi megerősítése és mozgatása a testben. Ezáltal sok betegség kialakulása megelőzhető. A Tai Chi-nek és Chi Gongnak sokféle ága létezik, de csak megfelelő tudású oktatótól tanuljunk. Kezdetnek a következő gyakorlatok közül válasszuk ki azt, amelyik az Elem típusunkhoz tartozó Szervet segíti. Ezt napi rendszerességgel gyakoroljuk.

Lép föld gyakorlat

Lép – Föld gyakorlat

Vállszélességű terpeszállásban, enyhén behajlított térdekkel helyezzük, karunkat tenyérrel lefelé a hasunk elé.


Lép Föld gyakorlat belégzésBelégzés közben karunkat körívesen tegyük fejünk fölé, nézzünk felfelé, egyenes háttal feszítsük meg izmainkat.

 

Lép Föld gyakorlat kilégzés

Enyhén behajlított térdekkel kilégzés közben vigyük karjainkat oldalsó középtartásba. Térjünk vissza az alapállásba. Naponta tízszer hajtsuk végre.

Tüdő - Fém gyakorlat belégzésTüdő – Fém gyakorlat

Széles terpeszben tenyérrel i lefelé, megfeszített ujjakkal emeljük fel karunkat.

Tüdő - Fém gyakorlat kilégzésKilégzés közben visszahúzva tárjuk szét karunkat. Lélegezzünk be, térjünk vissza alapállásba.

Tenyerünket fordítsuk felfelé, düllesszük ki mellkasunkat, óramutató szerint forgassuk meg karjainkat. Napi 20-30 alkalommal.

 

 

 

 

 

 

 

 

Máj - Fa gyakorlatMáj – Fa gyakorlat

Máj - Fa gyakorlatSzéles terpeszben állva kezünk oldalt a magasban. Dőljünk oldalra, és ejtsük le kezeinket. Gerincünk mozgékonyságát is javítja. Egész törzsünkkel és karjainkkal írjunk le nagy köröket. Talpunk maradjon a földön, a körzés középpontja a kiinduló pozíció. Tízszer ismételjük naponta.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vese - -víz gyakorlatVese – víz gyakorlat

Csípőre tett kézzel vállterpeszben állunk. Merev lábakkal csípőből hajoljunk. Oldalra és előre is hajoljunk, mint amikor a szél keresztülfúj a lótusz levelein. Hátrahajlással fejezzük be (hátproblémák esetén óvatosan), majd térjünk vissza alapállásba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szív - tűz gyakorlatSzív – tűz gyakorlat

szív - tűz gyakorlatKisterpeszben állva egyik kezünket tenyérrel felfelé engedjük le magunk elé. Másik kezünket tenyérrel felfelé emeljük fel, és nyújtózzunk. Ismétlés karcserével.

Kifelé néző tenyérrel, erős mozdulattal emeljük fel karunkat, a tenyér kerüljön az ég felé. Nézzünk felfelé, és tartsuk ki az állást. A gyakorlat neve „az ég megtartása".

 

 

 

 

 

 

 

 



Hirdetés
A honlapon található információk leírások csupán tájékoztató jellegűek, felhasználás, alkalmazás csak saját felelősségre!