Kérem várjon, amíg JT Bemutató betöltődik képek ...
kínai jogajógajóga kínai medicinajóga kínai orvosláskeleti jógatradicionális jóga

Keresés

Add a Startlaphoz

Hírdetések

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tüdő meridián és vastagbél meridián gyakorlatok

tüdő meridián és vastagbél meridián gyakorlatokTegyük a kezünket a hátunk mögé. Tegyük keresztbe úgy, hogy a bal kezünk legyen fölötte a jobbnak, aztán akasszuk őket egymásba a hüvelykujjainknál fogva. Hajoljunk előre, közben emeljük fel a karjainkat olyan magasra, amennyire csak bírjuk. Tartsuk ki ezt a pózt, lazítsuk el az izmainkat, és lélegezzünk kétszer. Miközben kitartjuk a pózt, igyekezzünk megjeleníteni magunk előtt, ahogyan a chi végigszalad a testünkben a fejünktől a lábunkig, főképpen a vállainkban, a mellkasunkban és a karjainkban. Valószínűleg némi feszültséget érzünk a mellünkben és a vállainkban, valamint a lábszáraink hátsó oldalában. Teljesen lazuljunk el. Ez a gyakorlat nyújtja a tüdő meridiánt és a vastagbél meridiánt. Háromszor-négyszer ismételjük meg, vagy annyiszor, amennyi még nem megerőltető.

 

A gyakorlatok végzése idején mélyen és lassan lélegezzünk. Igyekezzünk kiegyensúlyozottak és lazák maradni. Amikor egy-egy gyakorlatban elérünk a maximális kinyújtózkodásig, tartsuk ki a testhelyzetet három lélegzetvételnyi ideig, aztán lazítsunk. Próbáljuk érezni és megjeleníteni magunk előtt az energia áramlását az éppen edzés alatt álló meridiánban. Nagyon fontos: ne hajszoljuk túl magunkat azon a ponton, amelyet a testünk még kényelmesnek érez. Finoman és céltudatosan végezzük a gyakorlatozást. Ha rendszeresen edzünk, hamar rugalmasabbá válunk, és egészségünk érezhetően javul. De legyünk türelmesek önmagunk iránt.

 



Hirdetés
A honlapon található információk leírások csupán tájékoztató jellegűek, felhasználás, alkalmazás csak saját felelősségre!